Malujeme mandaly

15.10.2015 12:00

Naším prvním grafickým úkolem byla tvorba mandala . Mandala  znamená kruh nebo dokonce magický kruh. Ačkoli toto slovo pochází z východu, samotná mandala je nadkulturním symbolem jednoty a rovnováhy vyskytující se ve všech dobách, kulturách i náboženstvích. Mandaly jsou staré jako lidstvo samo.  Mandaly se dají najít také v půdorysu staveb ze starého Egyptu, Babylonu a Jávy. V moderních dějinách je mandala dle posvátné geometrie (semeno života) půdorysem nejvyšší budovy světa v Dubaji.

Museli jsme vytvořit celkem tři různé mandaly. První pomocí online nástroje , ve kterém jsme vybranou mandalu pouze vybarvovali. Druhou jsme vytvořili pomocí programu Malování. třetí mandalu jsme vytvořili na hodině výtvarné výchovy pomocí fixů a pastelek. Nejnáročnější byla tvorba v programu Malování. Vůbec jsem netušila , jaký design a tvar mandaly si určím. Naštěstí mě to napadlo . V programu Malování byly  na horní liště jakoby "šablony" s tvary. Tak jsem si vybírala různě a vznikla mi z toho celkem zajímavá mandala. Sice jsem si ji představovala jinak ale byla jsem ráda že mi to tak nějak šlo bez problémů. Nejjednoduší byla asi mandala pomocí online nástrojů. Tu jsem jenom vybarvila podle svého. Myslím , že ta nejjodnoduší mandala , je také nejhezčí mandala. . Mandalu kterou jsem vytvořila na hodině výtvarné výchovy se mi líbí tak středně protože nejsem moc zručná co se týče kreslení , malování , dokonce i vybarvování apod. Pro mě jako méně zručnou je spíše výhodné kreslit mandalu v programu  Malování nebo v online nástrojích. Není to aspoň křivé ale rovné a krásně vybarvené.