Vektorová Grafika - Domácí úkol 2

13.03.2016 12:16

Naším 8. úkolem na hodině PGR byl opět za domácí úkol vytvořit obrázky. Mohli jsme si vybrat z ryb, šneků, škeble a strašidel a vytvořit tři obrázky. Já si vybrala strašidlo, škebli a šneka. Obrázek jsme pak měli pomocí výstřižek osnímkovat. Na tuto práci jsme měli 2 týdny protože 1 týden jsme měli prázdniny.

Abychom mohli vytvářet tyto obrázky tak si opět otevřeme program Zoner Callisto 5. Otevřeli jsme okénko nový dokument. Např. strašidlo jsem vytvářela nějak takhle : Zvolila jsem si šablonu oválu a dala dva ovály vedle sebe a pak pomocí logických operací spojila. Tím mi vzniklo tělo strašidla. Oči jsem vytvářela pomocí šablony oválu. Dala jsem vedle sebe 2 ovály a pak jsem je pomocí nástroju Logické operace spojila. Do očí už jsem jenom pak přidala černý kruh který označuje panenku oka. Nos a pusu jsem vytvářela pomocí křivek. Různě jsem tu křivku zaoblovala a tvarovala. Nos, kruhy pod očima a obočí jsem také tvarovala pomocí křivek. Strašidlo mělo na sobě takové "anténky" ( nevím, jak bych to popsala) ty jsem vytvořela pomocí oválů a pak opět pomocí logické operace spojila. Nakonec jsem celé strašidlo vybarvila podle té předlohy.

Práce se mi líbila, i když ne zcela povedla. Díky své zbrklosti jsem bohužel špatně odevzdala obrázek tak, že dokument neobsahuje vektorový obrázek. Až po odevzdání mi došlo, že ho mám nejdříve exportovat aby šel otevřít. Bohužel, bylo už potom pozdě to napravit. Snad se z chyb u příští práce poučím.