Vektorový obrázek - Ptáci

13.02.2016 15:00

Naším 7. úkolem na hodině PGR byl nakreslit 2 libovolné vektorové obrázky. Vybírali jsme si 2 z 8 obrázků s ptáky. Já si vybrala sovičku a druhého ptáka jsem jak si nepoznala, takže nevím jeho jméno. Tyhle dva obrázky jsme museli vypracovat jako domácí úkol. Než nám pan učitel zadal úkol, ukázal nám  nejprve postup, který nám promítal na tabuli a také nám vysvětloval, co je to ta vektorová grafika. Pokud  někoho z vás zajímá, co je vektorová grafika, tady je odkaz na teorii - cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A1_grafika.

Abychom mohli začít vytvářet, tak si tentokrát nespustíme jako obvykle program Malování, ale program Zoner Calisto 5, který si můžete stáhnout zdarma na této stránce - www.callisto.cz/. Jak už jsem říkala, já jsem malovala sovičku. Jak je jistě známo tak sova se skládá z hlavy, uší,očí, těla,noh, zobáčku a křídel. Křídla vytvoříme tak, že si spustíme šablonu kruhu. Z kruhu teď uděláme půlkruh tak, že si nahoře najdeme Začátek a nastavíme tam jednotlivé stupně tak, aby nám ten půlkruh vznikl. Hlavu jsem udělala z čtverce a kruhu. Zvolila jsem si nejprve šablonu se čtvercem a udělala čtverec. Pak jsem si zvolila šablonu kruh a vytvořila kruh, který jsem dala pod tím čtvercem, ale aby byl vidět kousek toho kruhu (půlkruh) uprostřed. Uši jsem vytvořila pomocí šablony s trojúhelníkem. Vytvořila jsem si jeden trojúhelník a pak ho okopírovala abych měla dva trojúhelníky a posadila jsem je na hlavu. Zobáček jsem vytvořila také pomocí šablony s trojúhelníkem a také pak posadila na hlavu. Oči jsem vytvořila pomocí šablony s kruhem. Nejprve jsem si udělala větší bílý kolečko. Pak menší modré kolečko. A nakonec jsem udělala nejmenší černé kolečko. Vše jsem poskládala na sebe a opět posadila na hlavu. Tělo jsem si vytvořila pomocí půlkruhu. Nohy jsem vytvářela pomocí šablony s oválem. Nejprve jsem si udělala jeden dlouhý ovál (noha) a pak jsem si udělala tři malé ovály a poskládala je vedle sebe ( drápy). Nohy jsem pak poskládala k tělu.

Práce se mi velmi líbila. Jen mi trvalo trochu déle pochopit, jak se co vytváří.Ale dovolila bych si říct, že se mi obrázek docela povedl. Doufám, že budeme mít více takových zajímavých prací.